dissabte, 11 d’abril del 2009

ACTIVITAT 2.1

CONCLUSIONS SOBRE EL CANVI CONCEPTUAL

En el meu procés d’aprenentatge s’ha produït una ampliació i un canvi conceptual d’alguns conceptes. L’aprenentatge ha estat més significatiu a mesura que he anat relacionat els coneixements previs amb els continguts nous, reorganitzant les estructures de coneixement.

La visió de la relació entre CTSE ha canviat i s’ha ampliat. El coneixement més profund d’alguns conceptes m’ha permès reorganitzar les estructures de coneixement que tenia i poder establir relacions entre diferents conceptes. Un exemple clar d’això es pot visualitzar comparant els dos mapes conceptuals.

La metodologia utilitzada ha afavorit aquest procés. Les activitats pràctiques i compartides permeten intercanviar opinions i ampliar la visió que tenia de d’alguns temes. L’autoavaluació permet fer un repàs i una revisió del procés d’aprenentatge i prendre consciència d’aquest.

L’entorn virtual i l’ús de les TIC ha propiciat aquest aprenentatge i m’ha permès treballar al meu ritme i compaginant la vida laboral i familiar amb els estudis.

CANVI DE L’AVALUACIÓ INICIAL.

Després de la lectura dels mòduls, de l’article i de realitzar diverses activitats (debat, elaboració de mapes conceptuals, ...) he revisat les puntuacions de les preguntes inicials i he fet alguns canvis.

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___5___

Aquesta puntuació la deixo igual ja que considero que un dels objectius de la TE és aquest.

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____

Continuo estant totalment d’acord, ja que he pogut comprovar com les aportacions dels companys poden ser tant importants com la dels materials o la del consultor.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _____10___

La deixo igual, ja que és important conèixer diverses tècniques per adaptar-les a les necessitats dels grups.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __6___

Aquesta puntuació la canvio per un 0. Abans pensava que la tecnologia era neutral i ara m’he adonat que es troba dins d’un context concret i que per tant l’influeixen els factors socials, culturals, econòmics, etc. És un dels mites més comuns.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___

Estic d’acord, a més amb el temps també han millorat i permeten interactuar amb companys de manera molt còmoda creant espais per treballar en comú.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __5___

Deixo la mateixa nota ja que en funció de com es porti a terme aquest debat i de la implicació de cada persona s'obtindran més o menys beneficis.

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: __5____

La deixo igual.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ____5__

Aquesta nota la canvio a un 9. Després de fer aquest debat he pogut comprovar com poden millorar, com es poden fer diferents propiciant una implicació més activa barrejant l’experiència amb la teoria del material. El fet de posicionar-se en un bàndol i d’elaborar mapes conceptuals que il·lustren les argumentacions són recursos que enriqueixen el debat.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____7____

Baixo la nota fins a un 5. Considero que les TIC són necessàries però no imprescindible ja que també es poden utilitzar altres recursos.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___10_____

Aquesta nota la canvio per un 0. Ja que tecnologia i societat s’influeixen mútuament i per tant no tenen una relació jeràrquica. La tecnologia no és neutral ja que es porta a terme en un context concret que la influeix.

3 comentaris:

  1. Hola Gemma!
    Discrepo amb tu ( i no es res personal) en la teva avaluació sobre si les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes.Has baixat la nota d'un 7 a un 5 i jo he posat un 9 i continuu mantenint-lo. Treballo en una escola d'educació especial i la majoria dels alumnes necessiten de les TIC per poder accedir al currículum,per tant, són necessàries i imprescindibles per transmetre coneixements. A més a més les TIC fan que molts dels nostres alumnes puguin accedir a la comunicació i aquesta es imprescindible per dur a terme nous coneixements i poder trasmetre els seus. Les TIC han obert un nou camí a moltes persones que no fa tant tenien series dificultats per accedir al món del coneixement.

    ResponElimina
  2. Hola Gemma! El meu comentari va per la mateixa banda però és un xic diferent: això de la "transmissió del coneixement" deu haver canviat a hores d'ara...
    Una abraçada,
    Montse Grau

    ResponElimina
  3. Hola,

    m'ha sorprès molt el teu canvi de posició tant exagerada en la darrera qüestió. Estàs segura que ho és tot o res? I si ho deixessim amb un 5 pelat?

    ResponElimina